Mini’s (onder 12 jaar)

Mini’s: Leeftijdsgroep onder 12 jaar

Algemeen

Deze leeftijdsgroep kenmerkt zich vooral door de snelle groei van het lichaam. We gaan immers richting pubertijd en dat is goed te merken. De prestatiegerichtheid wordt groter en zij gaan zich met andere spelers vergelijken. Van groot belang is dat zij Ieren dat een correcte houding t.o.v. medespelers, referee en tegenstander een eerste vereiste is in de rugbysport. Het team wordt ook groter namelijk 12 spelers, onderverdeeld in 5 forwards en 7 driekwarten. Het veld is ook weer aangepast en wordt op 70 x 35 meter gebracht, inclusief 5 meter voor de doelgebieden. Duidelijk merkbaar is dat de spelers de basisvaardigheden beter onder de knie krijgen doordat het coördinatievermogen en de concentratie toenemen. Daardoor krijgt de speler meer zelfvertrouwen. Opvallend is dat vaak de schoolprestaties ook omhoog gaan. De kinderen worden door het lichamelijk contact wat zij in de wedstrijden opdoen weerbaarder.

Mini’s 2022 – 2023

Wedstrijden

Omdat we nog niet genoeg Mini’s hebben bij de Dragons spelen we in clusterverband met andere clubs uit Twente (Harlequins uit Oldenzaal, ERC’69 uit Enschede en Big Bulls uit Almelo). Dit doen we op verzameldagen die of door Twente of door de Nederlandse Rugby Bond verzorgd worden.

De Turven, Benjamins en Mini’s spelen t/m eind van het jaar op de volgende dagen:

1 oktober: The Rams Apeldoorn

8 oktober: The Big Bulls Almelo

29 oktober: ERC’69 Enschede

5 november: Bondsdag op locatie in Nederland

19 November: The Pickwick Players Deventer

26 november: Harlequins Rugby Oldenzaal

3 december: Rugbyclub Zwolle

10 december: The Rams Apeldoorn

17 december: ERC’69 Enschede

Trainingen

De Mini’s trainen op woensdagavond van 18.30 tot 19.30 uur en op vrijdag van 18.30 tot 19.45 uur.

Heb je nog vragen? Stuur dan een e-mail naar jeugd@rugbyclubdragons.nl