Cubs (onder 14 jaar)

Cubs: Leeftijdsgroep onder 14 jaar

Misschien is dit wel de belangrijkste groep, al wordt dit vaak onderkend, in de totale jeugdopbouw van de vereniging. Immers, het serieuze rugby gaat nu beginnen op een rugbyveld met officiële afmetingen van 100 x 70 meter en 15 spelers in het veld per team net als in het senioren rugby. In feite wordt in dit team de basis gelegd voor het grotere werk want door de lichaamsbouw van de kinderen kan je nu al inschatten op welke positie hij/zij straks gaat spelen. Zware of kortgedrongen, lange en stevige kinderen zullen later hun plaats in de scrum gaan innemen, terwijl de lichtere, tengere en snelle spelers zullen uitgroeien tot driekwarten of backs met de daarbij behorende specifieke posities als scrum-half, fly-half, centers, wingers of full-back. Samen zullen zij een hecht team gaan vormen indien de trainingen specifiek gericht zullen worden op de desbetreffende posities welke in overeenstemming zijn met de kwaliteiten en lichaamsbouw van de speler.

Cubs en Junioren 2022-2023

Omdat we nog niet genoeg Cubs hebben bij de Dragons spelen we in clusterverband met andere clubs uit Twente. Dit doen we op zaterdagen die door de Nederlandse Rugby Bond verzorgd worden.

Klik hier voor het wedstrijdschema en de stand.

De Cubs trainen op woensdagavond en vrijdagavond van 18.30 tot 19.45 uur.