Rugby Links

Op de pagina staan een aantal interessante rugby links.

Klik op het logo om de link te openen

Nederlandse Rugby Bond

Dit is de website van de Nederlandse Rugby Bond. Hier staat alles wat je weten moet over rugby in Nederland.

Rugby Europe

De website van de Europese Rugby Bond.Alles over het Europese Rugby kun je hier vinden. Internationale Europese wedstrijden kun je vaak hier via een online live-stream bekijken.

World Rugby

De website van de Internationale Wereld Rugby Bond. Hier staat alles wat je weten moet over rugby in de wereld. Vaak kun je van internationale wedstrijden en toernooien op deze website de online video-stream vinden.

Spelregels

Op deze site kun je de spelregels lezen, video voorbeelden en animaties bekijken om je te helpen begrijpen hoe de spelregels worden toegepast op het speelveld, en een zelftest examen doen om je rugbykennis te testen.

Six Nations Rugby 2018

De jaarlijkse wedstrijden van de Six Nations. Engeland, Schotland, Wales, Ierland, Frankrijk en Italië strijden om de cup. De laatste krijgt de “Wooden Spoon”.

Klik hier voor de stand in de Six Nations

Het toernooi start op 3 februari.

Rugby World Cup Sevens 2018

Op 20-21-22 juli 2018 worden in San Francisco (USA) de World Cup Sevens gespeeld.

De 16 wereldwijd beste dames en de 16 wereldwijd beste heren teams spelen een 3 daags toernooi om de wereldtitel 7-a-side.

Rugby World Cup 2019 in Japan

Vanaf vrijdag 20 september 2019 tot en met zaterdag 2 november 2019 strijden 20 landen in Japan om de wereldbeker. De zogenaamde “William Webb Ellis Cup”

Het WK Rugby is na de Olympische Spelen en het WK Voetbal het grootste sportevenement ter wereld.

Dopingslijst WADA

De WADA (World Anti-Doping Agency) heeft een vernieuwde verboden middelen lijst gepubliceerd die vanaf 1 januari 2018 toegepast gaat worden.