Turven (onder 8 jaar)

Turven: Leeftijdsgroep onder 8 jaar

Juist voor deze leeftijdsgroep is de ontwikkeling van de coördinatie tussen lichaam en geest zeer belangrijk. Tenslotte hebben zij net ontdekt wat zij met hun eigen lichaam kunnen doen; Door eenvoudige spelvormen, o.a. het gooien, vangen, schoppen en rennen worden het coördinatievermogen en vaardigheden verder ontwikkeld. De saamhorigheid in een team en de balbehandeling zijn die elementen waardoor een goede teamgeest wordt verkregen. Lekker stoeien willen alle kinderen graag doen en daar kan je wel eens een stootje bij oplopen maar moet je niet gelijk gaan piepen. Het leren incasseren komt hierbij om de hoek kijken. Alleen Rugby en American Football worden met een ovale bal gespeeld, alle andere balsporten met een ronde bal.
Doordat een ovale bal alle kanten opstuitert wordt het reactievermogen vergroot. Rugby is een lichamelijke contactsport, op welk niveau je dit ook speelt, en of je nou lang, dun, dik, zwaar, langzaam of vlug bent dat hindert niet want voor alle spelers is er een plaats in een rugbyteam. Spelen in een turventeam is cool en heftig met heel veel plezier. Je leert tackelen, passen
van de bal en getackeld worden, waardoor je lekker over de grond kunt rollen.
Je speelt in een team van 7 spelers op een klein veldje met een afmeting van 20 X 30 meter want daardoor ben je intensief bezig met het spel.

Turven en Benjamins 2022 – 2023

Omdat we nog niet genoeg Turven hebben bij de Dragons spelen we in clusterverband met andere clubs uit Twente (Harlequins uit Oldenzaal, ERC’69 uit Enschede en Big Bulls uit Almelo. Dit doen we op verzameldagen die of door Twente of door de Nederlandse Rugby Bond verzorgd worden.

Tag-Rugby

De Turven spelen Tag-Rugby. Klik op de volgende link om meer te weten te komen over TAG Rugby

De Turven trainen op woensdagavond van 18.30-19.30 uur

Heb je nog vragen? Stuur dan een e-mail naar jeugd@rugbyclubdragons.nl