Junioren (onder 16 jaar)

Junioren: Leeftijdsgroep onder 16 jaar

Deze groep gaat al aardig richting het senioren rugby, met dien verstande dat nog steeds de veiligheidsregels in de scrum gelden zoals bij de Cubs. Meer nog dan bij de Mini’s en Cubs komt in dit team de inzet en het incasseringsvermogen en het doorzetten om de hoek kijken. Vooral de teamgeest en de teambuilding, kortom het voor elkaar willen gaan, zijn bepalend om tot goede resultaten in het veld te komen. Doordat onze spelers ook tegen zeer sterke buitenlandse teams komen te spelen doen zij een schat aan ervaring op internationale toernooien. De kennis die zij op deze wijze opdoen zal dan weer terugvloeien in hun team en de club. Hierdoor kunnen wij alleen maar sterker worden.

Junioren en Cubs 2022 – 2023

Omdat we nog niet genoeg Junioren hebben bij de Dragons spelen we in clusterverband met andere clubs uit Twente. Dit doen we op zaterdagen die door de Nederlandse Rugby Bond verzorgd worden.

Klik hier voor het wedstrijdschema en de stand.

De Junioren trainen op woensdagavond van 19.00-20.00 uur.