Scoren met respect!

Dit voorjaar was Dragons veelvuldig in het nieuws, Bureau Sport maakte een uitzending over de derby Harlequins Oldenzaal vs Dragons Hengelo en in TC Tubantia verscheen een uitgebreid interview met voorzitter Bertil Koster. Ook andere acties trokken veel aandacht.

Als spin off van deze media aandacht hebben zich verschillende partijen, zowel uit de sport en bedrijfsleven als maatschappelijke organisaties zich  gemeld om een kijkje in de rugbykeuken te mogen krijgen. Hoe cultiveert  Dragons dit respect en hoe kan dit in andere organisaties wortelen. Hoe bestaat het dat niemand in het rugby zich in het hoofd haalt commentaar op de scheidsrechter te leveren. Welke andere mindset is nodig om dat te bereiken.

Een sportvereniging en een maatschappelijke organisatie kijken al werkelijk hoe ze deze omslag kunnen maken. Bij één vereniging is er al een lezing (sport is beheersing) met een  discussie over dit onderwerp gehouden.

Dragons is blij met deze aandacht voor zowel de rugbysport als voor de club. De club hoopt hiermee een bijdrage te kunnen leveren aan een verbeterd (sport)klimaat.

Om iedereen de mogelijkheid te geven om de discussie aan te gaan en rugby en dus respect te beleven nodigen we iedereen uit om hierover contact op te nemen.