Winst in de eerste thuiswedstrijd

Dragons v Groningen 4, zondag 22 september

Zondag speelden we de eerste thuiswedstrijd tegen Groningen 4. Zijn waren met 14 mensen afgereisd naar Hengelo. Om er een leuke wedstrijd van te maken leenden wij een aantal spelers uit aan Groningen. Na 1 minuut spelen was het al raak en 3 minuten later alweer (12-0). Koen mocht een paar minuten later ook zijn naam aan het scorebord toevoegen. Na 10 minuten wist Boy de stand op 26-0 te brengen. In de 25e minuut liep Ruben door alles en iedereen heen dwars over het veld en wist een try te drukken. De punten bleven maar komen. Ruststand: 69-0.

In de tweede helft gaf de trainer ons de opdracht om spelsystemen geoefend op de training uit te gaan proberen. Na een rommelig begin hield iedereen zich hier aan. In de tweede helft wisten we onze score verder en verder uit te breiden. Groningen wist nog wat terug te doen uit een counteraanval en zette daarmee hun eerste punten op het bord. Niels en Roy wisten beide nog hun eerste tries voor de Dragons te drukken. Eindstand: 110-7.