Dragons vs RC Emmen: winst na hard werken

Afgelopen zondag was het tijd om revanche te nemen op de verloren uitwedstrijd van de eerste seizoenshelft in Emmen. Verder stond deze wedstrijd te boek als “the return of the legend”; onze scrum-half Cas maakte na zo’n 2 jaar blessureleed weer zijn comeback.
De toeschouwers waren al blij dat ze door een meegebrachte partytent droog de wedstrijd konden aanschouwen, maar na het startsignaal konden we al snel weer juichen. Na een sterke eerste fase werd de eerste try van de wedstrijd gedrukt. Ook hierna werd Emmen veel onder druk gezet maar helaas kon dat niet omgezet worden in punten op het scorebord. Later in de eerste helft kakten de Dragons wat in. Daar waar het spelniveau steeds lager werd, werden de tackles steeds hoger. Gevolg: een try tegen.

De oppepper in de rust wierp uiteindelijk zijn vruchten af. Met hard werken drukten we in de hele tweede helft nog eens 4 tries. De eindstand werd 25-5, een resultaat dat we als team hebben neergezet en waar we trots op mogen zijn. Bovendien klimmen we met het verdiende bonuspunt in de competitiestand over de tegenstander van vandaag heen. Volgende week wacht ons een uitwedstrijd bij de buren in Enschede. Hopelijk weten we deze lijn daar voort te zetten.